27.11.2007

Mladina je bolna. In sploh se ne čudim.

Objavljeno v Učiteljska ob 22:23 avtor Tina M

Ne vem, koliko ste kaj pozorni na obremenjenost mladine, vendar jaz opažam (in mislim, da nisem edina), da so otroci in mladoletniki vedno bolj ubogi.

Imam mlajšega brata, ki še hodi v šolo in vsak dan prenaša na hrbtu torbo težko nevemkoliko kilogramov (verjemite mi, zelo težka je). Sicer je športnik, a kako fino je to za njegov hrbet pri tako mladih letih, ne vem. Mislim, da ne kaj preveč.

Rešitev vidim recimo v tem.

Ker delam v šolstvu, ta pojav še lažje opazim. Otroci so utrujeni. Obremenjeni. Sploh se ne čudim, da se jim vsake toliko časa po domače povedano odtrga.

Ne le obremenjeni v smislu težkih torb, ampak tudi v smislu tempa. Težke torbe, veliko učnih ur na dan, vedno bolj zahtevni kriteriji glede snovi v šoli, obšolske dejavnosti, itd.

Med poukom jih dostikrat boli glava. Prosijo, če gredo lahko sedeti v klop bližje oknu, ker se slabo počutijo in se jim vrti. Včasih na njihovih ličkih vidim izgorelost.

Niti se ne čudim, glede na nori tempo, ki ga vsiljuje vsakdan.

In kar je najhuje - malice v šolah nikakor ne zadovoljujejo potreb po energiji. Kako bo učenca - potrebnega energije, da lahko sploh funkcionira - tisti skromni kruh z namazom dobro potešil do ene ure popoldne, lepo vas prosim.

Od tega se niti miš ne more najesti. Kaj šele, da bi se potem bila sposobna učiti novih stvari.

 

41 komentarjev »

  1. simonareboljsimonarebolj pravi,

    27.11.2007 ob 22:30

    Podpišem vse. In ne morem razumet, da ne pride do upora. Res ne!!!

    Fajn, da si zamenjala obliko bloga …

  2. lordwales pravi,

    27.11.2007 ob 22:43

    Glej Tina malina - to ti je naša sodobna šola - mučilnica!

  3. tinamalinatinamalina pravi,

    27.11.2007 ob 22:44

    No, pretiravat in zahajat v kakšne ekstreme glede upora ni treba :) Mislim pa, da se nihče ne bi branil kakšnih sprememb glede malic in teže torb, ipd.
    Pa tudi (kakorkoli neumesno se sliši) glede načina razlaganja snovi.

  4. tinamalinatinamalina pravi,

    27.11.2007 ob 22:46

    lordwales:
    Eh… šola je bila vedno mučilnica :)
    Zdaj je bolj postala (fizična) obremenjevalnica.

  5. Martin pravi,

    27.11.2007 ob 23:10

    Kaj pa ene tri hambije?

  6. tinamalinatinamalina pravi,

    27.11.2007 ob 23:19

    Sem prepričana, da obstaja kakšna bolj zdrava in energijska hrana od hambijev, ne glede na to, kako dobri so :)

  7. BlazzBlazz pravi,

    27.11.2007 ob 23:26

    wow… teb se tut trga danes zgleda. :)

    kar dve objavi na naslovki.. super!

  8. aleealee pravi,

    27.11.2007 ob 23:32

    Meni se pa zdi, da našo mladino čisto preveč zavijamo v vato… Učitelji jih ne smejo grajat, na faksu so nam celo predavali, da ne smemo popravljat nalog z rdečo, ker je preagresivna, naj raje uporabimo zeleno. In potem so naši mali “ubožčki” popolnoma nepripravljeni na tempo, ki jih čaka v življenju - pa so šoki, šolske svetovalne službe, psihiatri in leta terapije. Verjemite, otroci imajo mnogo več energije, kot si mislimo, če jo le znamo zdravo usmerit. Tudi obšolske dejavnosti niso problem, če so le tiste, ki otroka veselijo, in ne tiste, ki jih zahtevajo ambiciozni starši. Mi je prav, da kot starš stojiš ob svojem otroku in nanj paziš, nikoli pa ne pristanem na to, da bo moja zaščitniškost otroka prelevila v porcelan, ki ga moramo pazit na vsakem koraku.

  9. tinamalinatinamalina pravi,

    27.11.2007 ob 23:34

    No, glede teh picajzlastih oslarij se kar strinjam s tabo, alee. Tudi o tem sem že veliko napisala - a la domače naloge niso obvezne, ipd.

    Bistvo tega zapisa je predvsem v obremenjenosti zaradi težkih torb, šibkih malic, vedno bolj pogostih glavobolih, itd.

  10. tinamalinatinamalina pravi,

    27.11.2007 ob 23:39

    Ne govorim o oslarijah, kakršne si včasih (po novem/vedno bolj pogosto/kakorkoli) izmišljujejo ‘’stolčkarji”.

    Govorim o simptomih, ki tako mladih otrok še ne bi smeli moriti.

  11. fittipaldifittipaldi pravi,

    28.11.2007 ob 00:36

    Na pristojnem ministrstvu delujejo ljudje, ki absolutno nimajo pojma stika s stroko, učitelji in vsakdanjikom na osnovnih ter srednjih šolah.

    Zakaj toliko knjig? Ker jih nekdo prodaja. In jih nekdo mora prodati. Vse se gleda skozi denar.

    Pa še eden od absurdov: a se zavedate, da so letos ukinili Cankarjevo tekmovanje v materinščini? Zaradi prevelikih stroškov?!

    Malo zašel s teme. Otroke se preveč maltretira z učbeniki, knjigami, delovnimi zvezki, učnimi lističi … kaj se je zgodilo z urejenimi zvezki, prepisovanjem s table? Navzezadnje še dobro pisati ne bodo znali več.

  12. majči pravi,

    28.11.2007 ob 00:41

    Se čisto strinjam z vami…..to niso nobene oslarije!Vse skupaj postaja že zastrašujoče,še malo pa bodo hodili s potovalkami v šolo, da ne govorimo o tem koliko bodo lahko doma in koliko si bodo lahko vzeli časa samo zase!Grozno v kakšno smer se vse skupaj vrti……Malic pa bi morala biti več v enem šolskem dnevu- o teh stvareh bi se dalo razglabljat!

  13. denis pravi,

    28.11.2007 ob 00:54

    Leta in leta se mlati ista slama. Glede na to, da vsaka stara mama ve, da kolicina ne prinasa kvalitete, bi bil ze cas, da se strokovnjaki zjokate nad svojo nestrokovnostjo in nad svojim brezbriznim odnosom do otrok, javnostjo in druzbo nasploh. Vse to je v interesu samo elitisticnim konformistom, ki niti pod razno ne zelijo kakrsnih koli sprememb, ki bi porusil njihov status “svetih krav”. Najbolj zalostno, pa je to, da je teh konformistov malo morje in se kako Bohinjsko jezero zraven.

  14. InsomniacInsomniac pravi,

    28.11.2007 ob 00:55

    Torbe so res pretežke, da je za obolelost otrok v največji meri kriv naporen urnik pa ne vem če bi se čisto strinjal. Problem se mi zdi bolj v tem, da so otroci vse več pred televizijo, računalnikom,… stvarmi, ki ne dovoljujejo pravega počitka. Premalo se gibljejo v naravi in so preveč zaprti v sterilna stanovanja, potem, ko slučajno naletijo na par bakterij, pa obležijo.

  15. tomazztomazz pravi,

    28.11.2007 ob 05:22

    Iz leta v leto se zahteve po solah znizujejo, znizuje se minimalne zahteve za pozitivno oceno, znizuje se kriterij ocenjevanja, znizuje se tudi kolicina znanja. In da to opazis je dovolj, da se pogovarjas s clovekom, ki je *isto* solo kot ti opravljal 5 let kasneje. Prav tako profesorji nimajo NOBENE avtoritete. Ce 16letni mulc moti pouk mu se reci skorajda ne s me nic, da o tem, da bi ga poslal ven iz razreda, niti ne govorim. Potem pa seveda uletijo v solo starsi, ki se zacnejo kregat s profesorjem kako je njihov otrok oh in sploh pravi angelcek in joj kako ga v soli maltretirajo … Na kurac mi gre (se opravicujem, vendar ne najdem primernejsega izraza), da nivo izobrazbe pada samo zato da naredi solo dovolj velik odstotek ljudi, ki se tista 3 ali 4 leta obnasajo kot navadni imbecili, in sovrazim to, da se dogaja, da zaradi ENEGA ALI DVEH POSAMEZNIKOV najebe cel razred, ker se profesor ukvarja z dvema socialno nefunkcionalnima in nevzgojenima imbeciloma, namesto da bi predaval. In na zivce mi gre dejstvo, da se starsi obnasajo, kot da bo sola njihove otroke vzgojila namesto njih. Sola je IZOBRAZEVALNA in ne vzgojna ustanova. Vzgoja se zacne doma. In ce je doma ni, je tudi nikjer drugje ne bo.

    Da se pa vse mogoce pizdarije dogajajo prakticno od prvega razreda osnovne sola, pa ni nic novega. Isto se je dogajalo ze pred 20 leti, samo da se je o tem manj govorilo. Takisto tudi ni takrat imel vsak mulc telefona s kamero in interneta, da bi posnetek pretepanja sosolca objavil na YouTube. Pa predvsem starsi so se bolj ukvarjali s svojimi otroci.

  16. Dani pravi,

    28.11.2007 ob 06:27

    @tomazz

    Tukaj ti pa držim popolno podporo. Dodal bi še samo to, da tako nevzgojena, kot je sedaj mladina, mi nismo bili. Nismo bili pol tako razvajeni in jezikavi. Sedaj še pa samo mahajo s pravilniki kaj se sme in kaj ne.

    Sicer pa mislim, da krivda leži predvsem v mladih starših, ki vzgajajo otroke pa principu: “vzgajaj se sam, jaz nimam časa, ker imam žurko….”

    Sicer se pa vprašam, kako naj vzgaja otroka, 27 letni otrok, katerega še vedno vzgajajo 50 ali več letni starši???…….zamislite se nad sabo!!

    ps
    Tudi torba otrok ne bi bila tako težka, če bi se starši malo bolj zanimali za svojega otroka in njegovo šolo!!!

  17. iztokgartneriztokgartner pravi,

    28.11.2007 ob 06:43

    Moderna družba je divja in teče sto na uro. In dril se prične že v šoli, kar je po eni strani prav, da se otrok otrdi in je pripravljen na vsa sranja, ki ga čakajo v življenju.

  18. majki pravi,

    28.11.2007 ob 07:15

    Problem ste osnovnošolske učiteljice ali po tastarem “tršice”, ki otrokom ne dovolite nič kreativnosti in mora za tisto “klinčevo” petko znat vse napamet brez razmišljanja! Bog ne daj, da bi kdo podvomil v vaš program in vaše znanje ali celo kdaj razmišljal s svojo glavo!

  19. pipi pravi,

    28.11.2007 ob 07:26

    No ja, večina vas im kar prav. Mulci so dandanes obremenjeni 200 na uro. Vidim pri svojih dveh, ki jima vsak dan popoldne, ko zaključita šolo, svoje krožke in naredita domačo nalogo, ostane ZELO MALO časa za tisto, čemur se reče prosti čas.
    Strinjam se tudi glede težkih torb. Včasih mata tolk težke torbe, da jih komaj neseta.
    Zmoti pa me predvsem to, kar pravi tomazz glede vzgoje. Res je, da je šola predvsem izobraževalna in ne vzgojna ustanova, po drugi strani je pa zadeva taka, da danes povprečni starš vidi svojega otroka zjutraj, ko ga odpremi v šolo, potem pa spet enkrat pozno popoldne (marsikdo ima delovnik do 17h). In takrat popoldne je treba še recimo skuhati kosilo, kaj postoriti po stanovanju, kakšen nujen opravek in ura je že zvečer. Se pravi, kdaj boš vzgajal svojega otroka, če ga vidiš 2-3 ure na dan, medtem ko ga ima šola v svojih rokah skoraj cel dan, sigurno pa veliko več, kot povprečen starš. Treba se je zamislit tudi nad tem. ;)

  20. Luka pravi,

    28.11.2007 ob 08:36

    Tako je pipi, ampak, če nimaš časa za otroka, priporočam, da ga nimaš. Koga pa kljub vsemu otrok bolj potrebuje - učiteljico ali mamo/ata? In če je že pač tako, pa dajte učiteljem več besede in se, kot starš, ne vtikujte toliko v njihovo delo. Se strinjam, da postaja stanje oz. še več, že zdavnaj je, alarmantno, kar se tiče šolstva pri nas, posledično znanja. Vse postaja samo sebi namen - celo učbenike se izdaja samo za to, da se pač nekje nekomu polni žep. Majki: kako da ni kreativnosti? Spomni se svoje šole, kje je bila kreativnost, pa ne pravi, da je sedaj ni. Ali pa si sploh razmišljal(a), kdaj o tem, kaki so učni načrti in koliko vsega morajo učitelji naučiti današnjo mladino, zraven pa celo MORAJO biti kreativni in kaj je posledica…Še manj znajo! Ne rečem, da nekateri učitelji tudi niso dobri učitelji, ampak, ali so tudi npr. vse trgovke vedno taprave trgovke?? Pa ne bi o tem, ker mislim, da ima pač vsak svoj pogled. Otroci so pa obremenjeni tudi zaradi raznih krožkov, treningov, še najbolj pa sledenju informacijam, ker če “jutri ne bo vedel, da je izšla nova knjiga Harry Potter” ali “če jutri v šoli vsem ne pokaže, da ima nove najboljše in najdražje barvice” ne bo “in.”

  21. gost pravi,

    28.11.2007 ob 09:38

    Hja

    Če me spomin ne vara so bile torbe težke tudi 25 let nazaj pa smo vseeno prihajali v šolo skoraj eno uro prej in igrali nogomet (vsaj poleti) prav tako še kakšno uro po pouku pa sedaj zato nimam mobenih problemov.
    Bolj me motijo ogromne plače učiteljev (lahko jih postavimo ob bok sodnikov pravnikov itd..), ki poleg tega še veselo jamrajo kako se jim godi krivica, pa delajo le cca 6ur na dan, da počitnic in praznikov niti ne omenjam ob tem pa ne nosijo prav nobene odgovornosti.

  22. pipi pravi,

    28.11.2007 ob 09:46

    @Luka
    Lahko je rečt, da če nimaš časa za otroka, potem ga ne imej. Ampak, potem lahko ta trenutek pol folka vzame dopust za naslednjih 15-20 let, da bo melo čas za otroka ali pa se odloči, da otroka pač ne bo imelo. Tisti cajti, ko so starši odšli zjutraj ob 6.30 na šiht in se vrnili domov ob 15, so minili, kakih 15 let nazaj že. ;)
    No ja, moj point ni bil v tem ampak sem hotel povedat, da je danes pač tako, da otrok preživi veliko več asa v šoli z učitelji kot doma s starši. Seveda obstajajo redek izjeme, ampak pri večini je tako, nažalost. In zato bi šola morala delovati tudi vzgojno, ne samo izobraževalno.
    Je pa res, da je to pa že spet povsem druga debata, saj danes učitelji nimajo nobenih pooblastil in so full omejeni s tem, kako lahko kaznujejo nekega učenca, če dela pizdarije v razredu. Recimo če moj mulc dela nered v razredu, ga učitelj ne sme poslati ven iz razreda, ker s tem tvega, da ga bom jaz (če sem zajeban starš) tožil. Niti ga ne sme na podlagi grdega obnašanja (slabega vedenja) poklicati pred tablo in ga izprašati snov za oceno, ker spet tvega tožbo staršev. In teh stvari je cel kup in to je vse brezveze. Včasih smo se vseh učiteljev po malem bali in imeli pred njimi nek rešpekt, danes tega pač ni več, ker so mulci zaščiteni kot kočevski medved. Po eni strani je tako prav, ker so včasih seveda nekateri učitelji tudi izkoriščali svojo nadvlado nad učenci, po drugi strani je pa to bosa, ker se jih mulci ne boji nič več in jih sploh ne jemljejo resno.

  23. radovednez pravi,

    28.11.2007 ob 10:00

    Mladina je fizično bolj obremenjena kot v preteklosti, saj so razni lobiji dosegli, da se potrebujev vedno več vedno težjih knjig.

    Sicer pa se strinjam, da je mladina nevzgojena kot še nikoli. Vzrok je najbrž ravno v “zavijanju v vato”. Staršem se ne da ali pa se nimajo časa ukvarjati z otroki - posledično imajo slabo vest, radi bi se jim prikupili in jim zato vse dovolijo.

    Ne, jaz ne mislim, da so današnji otroci preobremenjeni. Kakšno odpovedovanje jih bo kvečjemu utrdilo in naredilo samostojnejše. Jim pa primanjkuje ljubezni staršev. To pa se gotovo pozna.

  24. verbatim pravi,

    28.11.2007 ob 10:03

    Niso danes nič težje torbe kot so bile včasih (če se spomnim, kakšne težke atlase sem vlačil v šolo peš). Razlika je edino v tem, da jih danes vse reveže vozijo v šolo z avtobusi. Potem pa so nenavajeni. Pa starši celi razmehkuženi.

    Namesto, da bi otrok preživel prosti čas na prostem, ga starši zaradi navideznih sovražnikov (teh je zadnji čas vse več in več), zaprejo v sobo pred računalnik ali pa pred DVD player. Bognedaj, da bi celo peš šel sam okoli, saj ga bodo do končnega cilja najmanj povozili, posilili, pa okradli. Potem pa vidim starše, ki vozijo 10+ letne otroke še vedno v šolo, čeprav so doma 300 metrov vstran. Revež, nenavajen resničnega življenja, pa itak ima srečo, če ga pri prečkanju ceste ne povozi.

    Povrhu vsega pa ste starši vzeli funckijo vzgoje šoli. Vraga, še na izlete več ne smejo, ker vsi samo neke grozite s tožbami in podobno. Mladina je mladina in rada nori. Včasih se tudi kaj zgodi ja. Ampak to je kvečjemu šola za nadaljnje življenje, ne pa za polnjenje denarnice lakomnih staršev.

    In šolo so ti nemogoči starši pripeljali tako daleč (posebej če so v svetih staršev kakšni wannabe pametnjakoviči), da je danes povprečen otrok tako zabit, da mi je kar hudo. Učenje pa je samo prešlo na recepturo oz. cerkveni način poučevanja, v skladu z zahodno evropskimi-ameriškimi standardi. V praksi to konkretno pomeni: če je to tako, potem se to naredi tako. Dokazi in zakaj je tako niso več važni. Važno da ve rešit, ni važno, zakaj je tako. Žalostno…

  25. katarinakatarina pravi,

    28.11.2007 ob 10:14

    to, v čemer vidiš ti rešitev, JE praksa v ZDA. Ko sem bila pred dvemi leti v Miami-ju so vsi otroci od 1-4 razreda imeli take torbe, ki so zelo praktične. potem pa imajo omarice, v katerih puščajo zvezke in knjige in ki so pri nas še vedno fama (moji hčeri 7-8.razred vse nosita s seboj, nimajo nobenih omaric ali česa podobnega v šolah).

  26. beli vrag pravi,

    28.11.2007 ob 10:27

    Nekaj je hudo narobe, če vsi veste, kako bi moralo biti, pa ni.
    Vsak naj “pomede pred svojim pragom” !

  27. žaba pravi,

    28.11.2007 ob 12:02

    @gost: če bi ti vedel, kolko dela naredijo “tršice” poleg tistih 6-8 ur kar so v šoli…. vsak dan priprava na pouk naslednjega dne, popravljanje testov, domačih nalog, esejev,… da o tem kakšno odgovornost nosijo ko grejo na šolske izlete, itd…sploh ne govorim.

  28. tinamalinatinamalina pravi,

    28.11.2007 ob 12:28

    tomazz: v celoti se strinjam s tabo.

    Prvotna funkcija šole bi res morala biti izobraževanje, a na žalost je včasih tudi tako, da ogromno časa porabi za vzgojne (problematične)zadeve.

    gost:
    glede plač pa takole:
    da učitelji nimajo nobene odgovornosti lahko misli le tisti, ki tega poklica ne opravlja ali ga nikoli ni opravljal. Jaz pravim, da bi učitelji morali dobiti še extra dodatek na plačo za stres, hrup in extra delo glede vzgoje! In prav je, da imajo visoke plače. Kdo z nizko plačo bi se pa sploh ukvarjal s kvalitetnim poučevanjem (tvojih) otrok potem?

    Ti vidiš le dopoldansko delo, ko odlapajo tistih par uric. Ne vidiš pa popoldanskih priprav, KI PRAV TAKO spadajo v delo. Ko ostali poklici ležijo doma na kauču, se učitelji pripravljamo za naslednji dan. V razred vendarle ne moreš iti nepripravljen.

    In naj ti razložim, kako zelo pomembne so POPOLDANSKE priprave na DOPOLDANSKO delo. Če se ministrstvo naprdne nenapovedano poslat kako inšpekcijo, morajo vse priprave biti na svojem mestu, če ne…

    In ja. Prav je, da jih postavljamo ob bok pravnikom, saj si to zaslužijo.

  29. tinamalinatinamalina pravi,

    28.11.2007 ob 12:29

    In čudi me, da obstajajo ljudje kot si ti, ki pravijo, da bi morali učiteljem plače znižati. Za delo, ki ga opravljajo, si zaslužijo prekleto dobre plače.

  30. tinamalinatinamalina pravi,

    28.11.2007 ob 12:34

    Šola otrok čisto nič ne pripravi za resnično življenje, saj v resničnem življenju otrok (ali potem že odrasli) BO postavljen pred vrata, ko se bo neprimerno obnašal, BO nosil posledice za svoje obnašanje in si NE BO mogel vsega dovoliti, kot si to lahko dovoli (po zaslugi ‘’stolčkarjev”) v šoli.

  31. tinamalinatinamalina pravi,

    28.11.2007 ob 12:37

    Vsem se zahvaljujem za komentarje in mnenja, saj mi je zelo zanimivo brati, kaj si še kdo drug misli o našem šolskem sistemu.

  32. rockstarrockstar pravi,

    28.11.2007 ob 13:30

    Sploh ni problem v učiteljih. Pri nas je blo vedno tak, da smo puščali knjige in atlase doma. V šoli smo jih dobili med uro na vsako klop enega, če smo jih rabli pri razlagi učne snovi. Naredili so vse, kar so lahko, da nam zmanjšajo težo.

    Sistem učencem nalaga vedno težje in težje naloge. Učna snov je na višjem nivoju, kot je bila včasih.
    Za primer: V moji familiji so vsi učitelji/profesorji. Snov pa mlajši sestri razlagam jaz. Zato ker se vsi samo za glavo primejo in debelo pogledajo - 1.to ni njihova stroka, 2.oni so se včasih učili popolnoma drugačne stvari. Jaz sem temu še najbližje pa mi je včasih bilo smešno tamali, ki hodi v OŠ razlagat nekaj kar VEM, da sem jaz delala še v Srednji…

    In ZDAJ temu dodaj še en kos trdega kruha namazanega z nekim namazom, ki ga pridelujejo iz kakih mesnih ostankov medtem, ko mora otrok s tem ostat zbran vseh 8 ur v šoli, potem mora še na telovadbo in potem končno lahko gre domov. Tam poje kosilo, vstane od mize in gre na kondicijski trening. Zvečer je treba nardit nalogo, se kaj naučit… Nihče si niti ne predstavlja kakšno življenje je to. Zato sem alergična na gospode s kravatami, ki jamrajo o stresnem življenju.

    Kar se tiče učiteljev je Tina vse povedala. Dodala bi samo še tole: ne samo, da delajo kot zmešani za tistih nekaj ur pouka, še starše morajo prenašat na govorilnih urah in ostat popolnoma mirni, ko jim neka gospa Hađić razlaga kako si njen sin sigurno zasluži 5 in ne 2 - mali pa ne zna štet do tri.

  33. katarinakatarina pravi,

    28.11.2007 ob 13:45

    a lahko en lonček na temo, zakaj učenci vse bolj sovražijo učitelje. vidim pri svojih dveh, ki sta šli v šolo s strahovspoštovanjem ,danes v 7 in 8 razredu bi pa kakšno tršico kr na kepo
    http://katarina.blog.siol.net/2007/09/26/od-kod-otrokom-sovrastvo-in-prezir-do-uciteljev/

    ker sem tudi sama videla in doživela psihično maltretiranje učiteljev nad učenci za nobenega učitelja ne bi dala roko v ogenj, da se ne znaša nad učenci. sicer pa … saj si sami zberejo tak poklic, nihče jih ne sili. kadarkoli lahko zapustijo to delovno mesto in grejo v … trgovino.

    moja mama je bila medicinska sestra skoraj 40 let. je bilo težko, marsikaj je preživela. tudi bolniki so jo kdaj kregali, kakšen celo pljunil, pa … je preživela, ker ima delo medicinske sestre rada in ker je po duši medicinska sestra. enako je z učitelji. kdor je po duši in srcu učitelj, bo otrokom kos in ne bo imel večjih težav ne njimi, ne s sistemom. zakaj pa se mladi odločajo za ta poklic … je pa res vprašanje? kaj jih žene, je če v šolah vse tako grozno, otroci podivjani, sistem pretrd in preobsežen … samo norec bi silil v tako službo.

  34. gal staš pravi,

    28.11.2007 ob 14:12

    Marsikateri vaš komentar sploh ni prava tema. Želim pa povedati vsem, ki ste se razpisali, da vam otrok ne bo nobeden drug vzgajal, kot pa vi sami. Preden je otrok šel v šolo, ste ga imeli možnost dobro vzgajati vsaj 6 let (to kar se Janezek nauči, to Janezek zna). Kar ga boste naučili dovolj zgodaj, tako se bo potem tudi obnašal in vedeti mora kaja ni prav! Odraz obnašanja otrok v šoli in tudi drugje, smo starši. Z otrokom se je potrebno veliko pogovarjati in seveda tudi ukvarjati. Vse se da, če se le hoče. Tudi jaz imam 2 otroka in bi se mi bilo dosti lepše vleči na kavč, ko pridem iz službe, ampak žal to ne gre. Otroci zahtevajo svoje in če se z njimi nihče ne ukvarja, mislijo in delajo kozlarije, ki se sčasoma stopnjujejo. Potem pa zahtevamo od učiteljev, da nam vzgajajo otroke in gasijo ogenj, ki smo ga zanetili. Potrebno se je zamisliti in poiskati rešitve.

    P.S. Zakaj smo “mi” bili lepše vzgojeni, kot pa naši otroci? Ker so naši starši v času socializma delali od 6h do 14h, potem pa so preživeli ostnaek dneva z družino. Danes pa temu ni več zako, če se malo ne potrudiš!

  35. gal staš pravi,

    28.11.2007 ob 14:16

    Se opravičujem za nekaj tiskarskih napak v mojem komentarju. Bistvo se da izluščiti.

  36. horaci pravi,

    28.11.2007 ob 14:19

    Šolstvo je stalno v krizi to poslušam do koder seže spomin.Stalno neke reforme in spremembe. Tako je bilo že prej, sedaj je pa še huje. Saj vsak minister ko nastopi službo misli, da je samo on zveličan in njegova stranka. Ko bo politika prenehala s tako grobim vmešavanjem bo bolje. Stroka bi morala voditi šolstvo ob prisotnosti zdravega razuma, kar pomeni izhajati iz izkušen in življenja. Tako imenovani “teoretiki” z diplomam se pa naj umaknejo v akademsko sfero in tam sanjajo in filozofirajo koliko jim paše.

  37. fuga pravi,

    28.11.2007 ob 15:39

    Ja, mene je kar groza. Otroci nosijo tako težke nahrbtnike, da grem jaz v hribe malokrat s takšnim. Zdi se mi, da vse prosvetarske službe delajo v smeri, kako uničiti otroka. Predstavljajte si, da trideset-kilsko dete nosi petnajst-kilski nahrbtnik. Sami programi, didaktični pripomočki, kompleti ala; knjiga zvezek, delovni zvezek, plakati, itd. Kaj pa morem, če je za vsak predmet deset dohtarjev in eno dete!

  38. tinamalinatinamalina pravi,

    28.11.2007 ob 16:27

    gal staš:
    lepo si to napisal in strinjam se s tabo v vseh pogledih.

    katarina:
    če je učitelj osovražen s strani učencev zaradi tehtnih razlogov, to razumem. Če je osovražen brez kakšne trdne podlage, pa to smatram za otroški odpor do šole kot institucije in nič drugega.
    Ne moreš kar tako vržti vseh učiteljev v isti koš ”Zakaj učenci vse bolj sovražijo učitelje”. To ni res in sama sebe smatram za dokaz. Če bi čutila sovraštvo s strani učencev, bi s hudo veliko muko stopila v razred vsak dan.

    Zakaj starši velikokrat stopijo v bran otroku in se naperijo proti učiteljem?
    Primer:
    Imam učenca, ki je pri mojem predmetu bolj šepave sorte glede znanja. Ko je bil vprašan in je dobil slabo oceno, me je takoj prosil za dodatne vaje, češ da on snovi ne razume in bi rad malo bolj povadil zadeve. Bila sem zelo vesela in hkrati malce presenečena, saj mi je poba nenadoma pokazal voljo do višjih ocen in do dela. ”Ja seveda, z veseljem ti zrihtam vaje.”
    Enako vesela je bila njegova mamica - na govorilnih urah sva se pomenili o učenčevi super ideji.
    AMPAK: ugotovila sem, da ta isti dečko med uro ne naredi čisto nič. V bistvu lenari in ne zapiše niti ene besede v zvezek.
    Po tej logiki izpade, da z rihtanjem dodatnih vaj ekstra za gospoda :) le podpiram njegovo lenobo pri mojih urah.
    Vedno znova mu govorim: ”ZDAJ delaj vaje, XY, imaš jih pred nosom. Tukaj, pri uri, imaš priliko naučiti se in delati vaje.” Vendar tolčem v prazen zid.

    Bistvo vsega: ne čudi me, da so včasih starši nad učiteljevimi besedami presenečeni, saj obnašanja svojega otroka v šoli ne vidijo. Vidijo le, da je zaprosil učitelja za vaje, ne vidijo pa njegove lenobe, zaradi katere mu dol visi za razlago v šoli.

    Res je veliko odvisno tudi od staršev samih. Ni treba biti strokovnjak na nekem področju, dovolj je že to, da preverijo, koliko je otrok med urami zapisal in kaj je počel. Če nima zapisano čisto nič, je verjetno imel druga opravila.
    Kakšna? Gremo na govorilne ure in se pozanimajmo.

    Tukaj pa potem pride do tega: ”Ja, saj ste vi zato tam, da (ga prisilite da) on kaj zapiše.”

    No way, man. Nisem jaz zato tam. Jaz sem tam zato, da razložim snov na čimbolj fajni način, pa tudi če to pomeni, da kot primer za različne Tense tvorim stavke o 50 CENTU.
    Nisem pa tam zato, da nad učencem zganjam nekega nadzornika.

    Sploh pa - niti ne bi mogla, saj nam to ‘’stolčkarji” onemogočajo s svojimi pravili a la domača naloga ni obvezna in učenec ne sme biti kazensko vprašan in podobno.

  39. tomazztomazz pravi,

    28.11.2007 ob 16:42

    Sam se morda nisem vedno razumel s profesorji, pa naj bo to iz takega ali drugacnega razloga, pa vendar sem vedno z vsemi drzal vzpostavljen posten, korekten in spostljiv odnos. Danes tega vec ne vidim prakticno nikjer. Vsi froci poznajo svoje pravice, za svoje dolznosti jih pa boli kita. Seveda so se sole, kjer imajo profesorji vsaj dolocen del avtoritete. Predvsem se zna najti med temi solami kaksna tehniska gimnazija, ki je le na dovolj visokem nivoju (ter ima ponavadi omejitve), da tisti, ki postanejo problematiki, tja ne gredo. Sam sem hodil na zdajsnjo SSER, in takrat se med poukom NI pogovarjalo. Se sepetalo se ni. Kasneje sem nekaj asistiral na neki poklicni soli in bil kratkomalo sokiran. Dijaki le-te sole niso upostevali nobenega od dolocil hisnega reda, k pouku so prihajali tocno takrat, ko se jim je zdelo, in pogosto se je na profesorjevo navedbo, da bo dijak, ki je prepozno prisel v razred, zapisan, od le-tega dijaka slisalo nekaj v stilu “E pa daj ce upas, picka ti materna.”

    In kaj lahko profesor v takem primeru stori? CISTO NIC. No, vsaj do pred kakim letom ni smel storiti nic. Pred kratkim sem bil ponovno na tej soli in bil prijetno presenecen nad spremembami, ki so bile uvedene v solskem redu. Eno leto posiljanja dijakov iz razreda za najmanjse motenje pouka je obrodilo sadove, prav tako zaklepanje vhodnih vrat v solo med casom pouka ter menjava kljuk na vratih v ucilnice s takimi, ki se jih da odpreti samo z notranje strani ali pa s kljucem. Tisti, ki so po uvedbi teh ukrepov se ostali na soli se sedaj drzijo urnikov ter vecine dolocil hisnega reda. Neverjetno se celo drzijo odredbe o popolni prepovedi kajenja v okolici sole.

    In da, vem, da starsi, ko pridejo iz sluzbe ob petih popoldne, niso ravno na vrhuncu po svojih energijskih zmoznostih. (Sam delam 8-12 ur na dan, vendar sem samski in brez otrok. :D) Pa vseeno se je potrebno z otroci ukvarjati, ohraniti komunikacijo in pristen kontakt, za to pa si je treba vzeti cas, ceprav na racun necesa drugega. Vzgoja ni, da prides domov ter napodis mulca ven, ker si prevec utrujen da bi ga prenasal. Permisivna vzgoja je zelo oster dvorezen mec, in sedaj se soocamo s posledicami, ko imamo celo generacijo tako vzgojenih (ali morda primerneje, nevzgojenih) otrok.

  40. malinamalina pravi,

    28.11.2007 ob 17:04

    kolk ne sme teza torbe presegat?desetino otrokove teze?al je manj?u glaunem…res je prevec VSEGA.solski pripomocki…ne bi o tem…ker bi vzel prevec prostora, pa se pretezki so (po kilogramih) :D :P …pol pa se sami predmeti, ki jih je iz leta v leto vec, do 9. razreda, ko jih je ’sam’ se 14(z izbirnimi vred).letos jih mam jaz tolk…pa je kar ‘hudo’.ne samo predmeti sami…ampak pol se je treba se ucit (vse datume, naslove, pr nekaterih predmetih tud tocno tako kot pise u ucbeniku/delovnmu zvezku/zvezku, ce ne si ‘pogrnu’ in se loh sam s ‘kolom’ usedes…), pa kksn referat narest, delat naloge and so on…ce hoces, da vsaj prblizn vse skupj ‘laufa’.in se kdaj tut kj zabase in pol je sranje…
    …in me niti ne cudi, da je vse vec najstnikov depresivnih.sj vem, da ni kriva samo sola, ampak…se mi zdi, da je eden izmed ‘velikih’ razlogov.

    P.S.pardon, ce je kaksna slovnicna napaka (razen pisanja po domace) :D :P

  41. kristina pravi,

    29.11.2007 ob 23:23

    Tinamalina popolnoma se strinjam, da bi morali dobiti učitelji dodatek pri plači za stres pri delu… Vsi mislijo, kak je šolnikom fajn in so že po petih šolskih urah doma. Nihče pa ne ve, koliko živceh izgubljajo profesorji pri urah in kolikokrat prihajajo domov z glavoboli. In res je, ko profesor pride domov, se zanj šele začne delo. In sicer temeljite priprave… Dandanes je zahtevno mladino zelo težko motivirat, zato mora dober učitelj vložiti veliko dodatnega truda in dela, da aktivira otroke. Pač zakonodaja je tista, ki predpisuje učne načrte. In mi šolniki izvajamo te načrte. Da so določene zadeve v šolah odveč se popolnoma strinjam. Samo za to niso krivi učitelji, pač pa ministri, ki predpisujejo te zadeve… Strinjam se da so otroci preobremenjeni, vendar to je očitno posledica današnjega časa.

    No pa da se vrnem na prvotno temo. Mislim, da so bile pretežke torbe vedno problem, že takrat, ko sem sama hodila v OŠ. Šolske torbe so bile vedno težke in vedno bodo. Če smo preživeli mi, bodo preživele tudi naslednje generacije. Na srečo ima današnja mladina to možnost, da si nabavi posebne nahrbtnike, ki jih lahko kotali po cesti (tak model kot je gori na slikci). Glede prehrane… V mojih časih ni bilo nič bolje. En kos kruha namazan s pašteto, marmelado ali sirom in skodelico čaja, mleka ali kakava… Pa sem tudi preživela… Vem, časi se spreminjajo, standard naj bi bil boljši… popolnoma razumem, vsak želi najboljše za otroke. Ja vsekakor upam, da se bo tudi na tem področju kaj spremenilo ;)

Komentiraj