14.01.2008

Ali pse res zebe?

Objavljeno v Kdo mi zna pojasnit to? ob 01:14 avtor Tina M

Tega nikoli nisem razumela in - iskreno - se nisem nikoli pozanimala pri kakem veterinarju, kako je s tem.

Ali pse res zebe, da jih oblačimo v razne pizdarije ali to ljudje počnejo zaradi lastnega užitka in neke “ljubkosti”?

 

48 komentarjev »

  1. iztokgartneriztokgartner pravi,

    14.01.2008 ob 01:18

    Male pse zebe, ker so s telesom čisto pri tleh. Če malega psička pelješ ven pozimi, ga res trese. Če ga oblečeš, pa je kul. Pa še šikan je.

  2. tunatuna pravi,

    14.01.2008 ob 07:14

    mnjah no ja, tamale bolj kratkodlake res zebe ja, ampak ni za pretiravat z oblekicami

  3. chefchef pravi,

    14.01.2008 ob 07:14

    Zebe tudi veike pse. Nekateri pač ne menjajo dlake, sploh hišni psi.

  4. buba švabebuba švabe pravi,

    14.01.2008 ob 07:14

    Odvisno kok je kosmat oziroma kako dlako ma. Tiste s kratko dlako lahko precej zebe.

  5. nevenkanevenka pravi,

    14.01.2008 ob 08:30

    Kratkodlake pse gotovo zebe. Niso vsi prilagojeni na hladne razmere, res ne. Odvisno od kod izvira pasma.
    Je pa tudi obratno. Tudi v hudi vročini psi trpijo.
    Človek se je vmešal v naravo in porušil nekatere stvari.

  6. Unforseen pravi,

    14.01.2008 ob 09:21

    Heh, če grem jaz iz tople sobe ven, me tudi zebe, ne? Če pa bi celo leto spal zunaj, pa bi bil na mraz toliko bolj odporen, sploh, če bi mi pred zimo pognala gosta dlaka (si pa tega niti nočem predstavljat) :)
    Pse tudi zebe, ampak redkokaterega tako, da bi jih bilo treba oblačit v ‘razne pizdarije’.

  7. Šnuja pravi,

    14.01.2008 ob 10:34

    pse, zebe v primeru da jih je mati narava prikrajšala za poddlako - recimo jorkširce, če so mokri in mirujejo. dokler bezljajo naokoli jih brez dvoma ne zebe niti pod nulo.

    no, pa manjši psi težje ohranjajo konstantno telesno temperaturo, ker je pač masa telesa manjša.

    vsi psi,, ki nosijo jopice s kapuco, bi morali met na hrbtu tudi napis “moj gazda je debil”
    :)

  8. iztokgartneriztokgartner pravi,

    14.01.2008 ob 12:54

    Zakaj nihče ne pomisli, da psi prav uživajo, če jih oblečeš v kul cotko in da prav vedo, da jih ne bo zeblo, ko jih boste sredi noči peljali ven.

  9. Šnuja pravi,

    14.01.2008 ob 13:14

    ker noben ne priteče s pasjo jopico v gobcu, ko rečeš “gremo ven?” :)

  10. nevenkanevenka pravi,

    14.01.2008 ob 13:21

    Meni se zdijo prav spodobni tisti plaščki, ki ne premočijo, in je na njih poudarjena funkcionalna korist za psa, ne pa modna podobnost s človekomi oblačili.Pes ni maškara.
    Tudi živalska oblačila so lahko čedna. Ne more pa kuža izgledati kot kak raper… :-(

  11. iztokgartneriztokgartner pravi,

    14.01.2008 ob 13:28

    Šnuja, kaj pa če ti rečem, da komaj čaka, da ga oblečeš in da ko mu pokažeš cotko, priteče k tebi in se z veseljem nastavi?

    Nevenka, za tistih nekaj minutk lahko, zakaj pa ne :)

  12. Zakaj ste vsi tako blesavo proti oblačenju majhnih psičkov? pravi,

    14.01.2008 ob 13:39

    [...] blogu TineMaline mi je v oči padel zapis o tem, če pse zebe in če jih je smiselno oblačiti. Večina komentarjev je bila seveda napisana v [...]

  13. nevenkanevenka pravi,

    14.01.2008 ob 13:45

    Ehhh, Iztok :-)

  14. tinamalinatinamalina pravi,

    14.01.2008 ob 14:13

    Tudi jaz sem (bila) pod vtisom, da psi bolj kot ne trpijo potlačeni v te cunje. Če je res da jih zebe, pa bom spremenila mnenje.
    Spremenila ga bom le do te točke, dokler so te ‘pizdarije’ kolikor toliko normalne za pogledat. Recimo človeka, ki svojega psa obleče v supermena ali v baletko, ne bom razumela nikoli.

  15. Šnuja pravi,

    14.01.2008 ob 14:20

    iztok, potem bom vprašala kakšna je tista cotica v katero oblačite psa.

    Moj Mali Pes ima dva plaščka in v njih zgleda čisto zares fukiš. in se nad njima ne pritožuje. ampak sta res nekomplicirana za nataknit in ne ovirata bezljanja. ..če ga vtaknem (psa namreč) v kaj neudobnega, potem samo ždi na sredi dnevne sobe in se kisa.

  16. tinamalinatinamalina pravi,

    14.01.2008 ob 14:22

    Torej le začutijo, kdaj jim gre nekaj na živce.. :)

  17. Šnuja pravi,

    14.01.2008 ob 14:23

    evo http://static.marela.si/users0/tee/WC0Lq4WEGCAbRjxpm7vruqRdpCE.jpg
    to je dovolj do deset pod nulo in konec.
    hitro gor, hitro dol, podloženo s flisom in vodoodporno.
    kapuce ne rabi., niti ne rabi pulija, niti rozastega napisa “i’m cute” na hrbtu :) ker se ji sicer sosedove mačke smejejo.

  18. panterapantera pravi,

    14.01.2008 ob 14:29

    Sami podobni posti - kdo kopira? ;)
    Kratkodlake pse, ki živijo notri, je potrebno obleči, če je zunaj zelo mrzlo. To je dejstvo.

  19. tinamalinatinamalina pravi,

    14.01.2008 ob 14:43

    Se pravi samo kratkodlaki imajo obleke zaradi potrebe.
    Zakaj so potem dostikrat ravno najbolj kosmati psi Charlie Chaplini ipd.? :D

  20. Čisto pasji psi « Black Magic pravi,

    14.01.2008 ob 14:47

    [...] še ena pasja razstava, pa še ena gora pasjih mučenikov z njo. Pa smo malce razmišljali ..tule, tule in [...]

  21. Unforseen pravi,

    14.01.2008 ob 15:16

    Tukaj je govora predvsem o oblekicah pozimi. Ajd, naj bo, kužata, ki živi v stanovanju (čeprav meni to ni ljubo), če je mrzlo, oblečemo.

    Kaj pa tisti norci, ki pse oblačijo tudi poleti? Pa tisti, ki jim je kuža modni dodatek? Jaz bi jih oblekel v polivinilasto vrečko in na vrhu zavezal…

  22. panterapantera pravi,

    14.01.2008 ob 15:51

    @tinamalina : ja samo kratkodlaki, pa še ti ne vsi. Tisti, ki so navajeni biti ves čas zunaj, od jeseni naprej “sproducirajo” poddlako, ki jih greje pozimi. Oblečene so tudi psičke, ki imajo menstruacijo - vložki scena.
    @unforseen: so za ubit!

  23. tinamalinatinamalina pravi,

    14.01.2008 ob 16:39

    pantera, hvala za dodatna pojasnila. Ta pravila glede oblačenja psov so bolj komplicirana kot sem si mislila :D

    unforseen, govoriš o paris hilton ipd, ki imajo psa namesto torbice? :)

  24. Unforseen pravi,

    14.01.2008 ob 17:00

    Govorim o njej in o tem ipd.

  25. tinamalinatinamalina pravi,

    14.01.2008 ob 17:38

    Uh…shit… i see :)

  26. Šnuja pravi,

    14.01.2008 ob 17:50

    blesavo :S
    ampak ta pes bi bil bogi, tudi če ga ne bi vtaknili v to oblekico.

  27. tinamalinatinamalina pravi,

    14.01.2008 ob 19:00

    Heheheheh :D no, to pa je tudi res.

  28. rockstarrockstar pravi,

    14.01.2008 ob 19:35

    To sem tudi jaz že slišala - majhni psički pač so bogi in jih dejansko zebe. Predvsem stanovanjske, ker niso navajeni na mraz.

    Tisti, ki pa svoje frustracije iz otroštva prenašajo na svoje pse (vsi ostali smo namreč oblačli in preoblačli pupe oz. barbike) … ah, boga žival.

  29. lokvanj pravi,

    14.01.2008 ob 19:46

    takole je: ja, majhni psi so bolj nagnjeni k temu, da jih zebe. to pa zato, ker imajo v primerjavi z večjimi psi večjo površino kože. torej hitreje izgubljajo toploto.
    majhni in močno kosmati psi na mrazu prav nič ne trpijo brez plaščka. težje je za izraziro kratkodlake kužke. ti imajo ponavadi tudi gol trebušček. to pomeni, da z njim (ker so pač nizki) dobesedno drsajo po snegu ali še huje - kadar površina snega poledeni, zna hitro priti do drobnih ureznin.
    veliki psi ki živijo v stanovanju, prav nič manj ne ‘trpijo’ pozimi na sprehodu kot mali (razen prej omenjena razlika). dokler je zagotovljeno gibanje, niti ni ovir. večji problem je sol, ki jih ranjuje tačke.
    moja pritlikava psička (ja, zelo kratkodlaka) ni hotela niti pod razno nositi plaščka. bila je hiperaktivna in jo je kvečjemu motil. ko je ostarela, me je sama peljala k njemu in sva ga nosili.
    sicer pa se mi zdi tudi tu nujno poudariti, da je največ, kar lahko narediš za svojega kužka to, da mu prisluhneš. ko je še mlad, bolj paziš zanj, potem ti zna pa že sam še najbolje povedati.

  30. Unforseen pravi,

    14.01.2008 ob 19:53

    “majhni psi so bolj nagnjeni k temu, da jih zebe. to pa zato, ker imajo v primerjavi z večjimi psi večjo površino kože

    Oprosti, ampak ne razumem, kako je možno, da ima pes, ki je manjši, večjo površino kože? To bi potemtakem pomenilo, da kožo vleče za seboj, tega pa kolikor je meni znano, še nisem videl :)

  31. Lokvanj pravi,

    14.01.2008 ob 20:03

    stvar anatomije pač. če poskusiš - njihova kožna guba okoli vratu recimo je večja, več za zagrabit kot pri velikih.
    in tako kot recimo majhni kužki nimajo bistveno manjšega spolnega organa, zato se lahko sparijo (če nista dve res extremni nenaravni pasmi). in tako kot mladiči velikih psov niso bistveno večji od mladičov malih ko se skotijo. spet - če ni extremno majhna nenaravna pasma.

  32. tinamalinatinamalina pravi,

    14.01.2008 ob 20:28

    Heheh, to pa je res malce čudno :)
    …da bi recimo ena čivava imela večjo površino kože od bernskega planšarja.

  33. Lokvanj pravi,

    14.01.2008 ob 20:48

    jao … ne jezi se name - ampak, daj, poskusi vklopiti možgane. gremo čisto korak po korak. masa bernca+površina njegove kože ni enako kot masa čivave+površina njene kože. ni 1:1.
    bo zdaj šlo razumevanje? ‘v primerjavi z’. to je magična besedna zveza ki razloži. kot bi recimo bolha skočila nekaj hiš visoko, če bi bila velika kot človek.
    upam, da mi je uspelo razložiti.

  34. tinamalinatinamalina pravi,

    14.01.2008 ob 20:52

    Ajaaaa… zdej pa razumemo, kaj hočeš povedat. No, jaz štekam. Mislim, da unforseen tudi. Hvala za pojasnila.

  35. iztokgartneriztokgartner pravi,

    14.01.2008 ob 21:43

    Lokvanj, mi hočeš povedati, da lahko rotvajler poseksa čivavo brez da bi jo bolelo?

    In da ima recimo mopsek enako velikega lulčka kot nemški ovčar?

    Huh, mislim da ne bo držalo.

    In če bi čivava po nekem čudnem naključju vendarle postala breja, bi pri porodu umrla, ker bi bili mladički preveliki zanjo.

  36. Unforseen pravi,

    14.01.2008 ob 22:00

    Zdajle sem šel malo “ven” in sem se zagledal v enega malega kužata… Malo sem ga pretipal, pa sem skopčal kaj hočeš reči. Razmerje masa/površina je drugačno, ja. Inženirji smo pač dosledni…

    Tole zadnje vprašanje, ki ga je postavil iztok, pa je spet zanimivo. Genetika res zdrži? Po moje ne. Carski rez?

  37. Lokvanj pravi,

    14.01.2008 ob 22:01

    hi, hi, ste smešni. :D
    se nobenemu ne ljubi razmišljati? prej sem povedala, glede kože. potem pa sem glede lulčka in mladičev zraven napisala: ‘če ni extremno majhna nenaravna pasma’. pri obojem sem to napisala.
    kdo bi si mislil, da bo to zbudilo toliko zanimanja.
    ja, pritlikava psička se komot spari z malo manj kot velikim psom. in ja, porod je lahko hudo težaven. odvisno po kom so mladički. moja kužka, ko mi je pobegnila, je imela problem samo pri enem, ostali so bili po njej. pri tem sem pač pomagala psičku ven na vsak njen popadek. in je šlo. nenaravne pasme z velikimi glavami (najbolj očiten je angleški buldog) se tako ali tako ne morejo skotiti brez carskega reza, in to prav zaradi glave.
    zdaj pa še natančno po vprašanjih, da ne boš ostal nepotešen:
    čivava je nenaravno majhna pasma, odgovor je zgoraj.
    mops je nenaravno majhna pasma, odgovor je zgoraj.
    čivava z rotvajlerjem mladičke … ja. pa pomoje je čudno naključje premil izraz … ;)

  38. Lokvanj pravi,

    14.01.2008 ob 22:02

    Unforseen, hi, hi, si me prehitel. jap, pri nekaterih carski rez. :D

  39. iztokgartneriztokgartner pravi,

    14.01.2008 ob 22:10

    Carski rez pri čivavi, ki bi skotila rotvajlerja? carski rez čez njeno celo telo, da ga spravijo ven. Ni šans, še vedno bi umrla.

  40. lokvanj pravi,

    14.01.2008 ob 22:14

    hi, hi, hi, iztok. a ne znam napisat tako da bi razumel ali kaj? hi, hi. pojdi z mano.
    iztok: “In če bi čivava po nekem čudnem naključju vendarle postala breja, bi pri porodu umrla, ker bi bili mladički preveliki zanjo.”
    lokvanj: “čivava z rotvajlerjem mladičke … ja.” - to pomeni, da se strinjam dobesedno z napisanim. in dodajam, da je tisto ‘po nekem čudnem naključju’ pomoje premil izraz … se mi zdi da bolj ni možno. aveš. :D

  41. tinamalinatinamalina pravi,

    14.01.2008 ob 22:18

    Unforseen, upam da te lastnik ni kaj čudno gledal, ko si preučeval njegovo živalco ;)

  42. Si. R. pravi,

    15.01.2008 ob 18:15

    Lokvanj - zakaj tvoja definicija “nenaravno majhna” pasma?

  43. Lokvanj pravi,

    15.01.2008 ob 18:35

    hm … ja zato, ker najbolj naravno je seveda kar je volkovom podobno. da me ne bo kdo narobe razumel - proti absolutno nobeni pasmi nimam nič. res. :) sem imela pritlikavko in sem jo imela srčno rada. o najinem slovesu lahko prebereš na mojem blogu - naslov: zakaj lilije. bi dala link, pa ne znam … se ne znajdem ravno tu, žal, hi, hi.
    odstopanja pa pač niso tako zelo naravna. so plod načrtnega parjenja, zato ima toliko pasem že vnaprej predispozicije bolezni oziroma šibkih točk. recimo pri šarpeju je to verjetnost, da se mu bo v gubah vnemala koža. kar je bolj naravno, je kompatibilno. ni nenaravno, da ne moreta imeti mladičev lisica in volk. nenaravno je, da jih ne moreta imeti dve živali iste vrste, torej dva psa. ampak to je moje mnenje, moja terminologija. uporabila sem jo samo zato, da bi čimbolj jasno povedala kar želim. to ne pomeni, da se recimo meni moja psička (ali pa recimo pritlikavček drugih) ni zdela naravna. razumeš?
    recimo med najbolj vodilnimi pri izigravanju narave je - spet - angleški buldog. ker so hoteli, da bi bil pes za boje z biki nižje postave, da bi ga težje spodnesli, so v ta namen tako križali pse. dosegli so svoje, ampak so mu s tem premaknili točko težišča (ki je pri psih sicer tam nekje kjer so lopatice). to pomeni, da ti psi ne morejo plavati, ker imajo težo preveč neenakomerno porazdeljeno. v vodi potonejo kot kamen. gube na gobčku so zato, da bikova kri ob ugrizu psa odteka tako, da pri tem ne duši psa. zato je tudi predgrizavost, torej smrček pomaknjen nazaj, spodnja čeljust daljša. učinek so dosegli, psi pa imajo dostikrat težave z dihanjem … pač kot primer. so pa vseeno tudi ti psi lahko krasni. še posebno simpatični so, ko so igrivi. niso tako zelo lenobni kot izgledajo. vsaj tisti, ki sem jih jaz srečala ne.
    mi je uspelo odgovoriti?
    z načrtno selekcijo in križanjem so ‘prinesli okoli’ naravo, niso se pa mogli ogniti vezanemu dedovanju. to je recimo dalmatinec z modrimi očmi,ki je gluh. pri človeku gre tako vzporedno recimo rdečelasnost s pegicami.

  44. lizie pravi,

    9.04.2008 ob 15:13

    ali kdo pozna kakšno trgovino, zavetišče,… karkoli, kjer bi lahko kupila čivavo? prosim, zelo zelo si jo želim!!!

  45. simonareboljsimonarebolj pravi,

    9.04.2008 ob 15:24

    Ma, daj, tinamalina … to je že itak eden izmed Gartnerjevih najbolj komentiranih tem. Nisi vedela, ti redna njegova bralka? Ti zmanjkuje idej za blog … hehehe …

    In ja, določene pse res zebe, ker večina pasem nima več nobene veze z naravnim obrambnim sistemom živali in kolikor je psov, toliko je raznih for, na kar moraš bit posebej pazljiv.

    Imam yorkshirca in, kot je zapisala šnuja, ti psi, čeprav imajo veliko dlake, nimajo varovalne poddlake, zato jih zebe ko pse (hmmm, zakaj se že tako reče, da te zebe ko psa … hehe). Če je zelo mraz, je dobro, da ima plašček, ja, še najbolje nepremočljiv. Ni pa dobro tlačit psa v plaščke, ko ni mraz, ker mu lahko zjebeš odpornost v totalu. Sploh se pa pes, ki ga zebe, temu primerno tudi trese in če nisi idiot, to jasno opaziš.

  46. tinamalinatinamalina pravi,

    9.04.2008 ob 16:08

    Miška, to je star blog, kjer je on dobil navdih od mene :)
    Hvala za odgovor

  47. magda pravi,

    29.04.2008 ob 16:41

    jaz mislim da zebe vse pse nasploh pa čivave,kjer so majhi in morajo živeti v stanovanju

  48. dare pravi,

    29.04.2008 ob 17:06

    Meni se v glavnem zdi to spakovanje malo bolno. Mislim, da nobenega “normalnega” psa pri nas ne zebe. Pri tem velikost ne more biti posebno pomembna. Mogoče je res malo drugače, če gre za baterijske polkilske cmevkače, ki jih imajo ljudje samo v stanovanju, ampak to itak ni normalen pes. Tudi se ne strinjam povsem glede dolgodlakih in kratkodlakih pasem. Važna je gostota dlake, ta pa se postopoma poveča zaradi znižanih temperatur. Mimogrede, dolgodlaki nemški ovčar je bolj občutljiv za mraz, ker nima goste primarne dlake kot njegov (normalni?) kratkodlaki brat. V glavnem bi dovolil imeti pse samo lastnikom, ki psu dovolijo ostati pes , ne pa tistim, ki iz njega hočejo narediti otroka ali igračo!

Komentiraj