9.04.2008
Kdo mi zna pojasnit to - vinjete
Ko sem slišala, da se bodo vinjete uveljavile, sem hkrati morala tudi pobrskati po internetu ter se pozanimati, kaj to sploh točno je. Vinjeta. Ok, zdaj vem, da gre za nalepkico, ki bo pripopana na avto. Ni pa mi jasna ena stvar…
Si bo človek lahko privoščil biti brez vinjete na avtu, če se več kot pol leta ne namerava peljati po avtocesti in uporablja le lokalno cesto? Bodo policaji preverjali veljavnost vinjet tudi na lokalnih cestah ali le na avtocesti? Slednje bi namreč bilo bolj logično in tudi bolj pošteno.
Kako sploh bo nadzor vinjet potekal? Kaj se bo zgodilo s cestninskimi postajami, ki stojijo na vsaki avtocesti?







9.04.2008 ob 16:51
seveda bodo tile naši policisti oziroma darsovi delavci preverjali vinjete samo na avtocestah. na lokalnih pa brez skrbi da ne. saj si niti sama ne predstavljam kako bo tale nadzor potekal, mogoče na uvozih in izvozih na avtocesto, ali pa s kamerami na teh cestninskih postajah. ali pa tako kot avstrijci, ko se en dan postavijo na avtocesto in zaslužijo s kaznimi nevem kolko
Boštjan pravi,
9.04.2008 ob 16:51
Tole je mal blond vprašanje …
Seveda se preverja le na avtocesti. Na začetku bodo to delali zaposleni na Darsu, kasneje pa se bo to reorganiziralo.
9.04.2008 ob 16:55
helenca, ne predstavljam si niti zakaj bodo potem še vedno stale cestninske postaje na avtocestah. Jih bodo porušili in postavili te uvoz-izvoz variante?
čista zmešnjava
Boštjan, blond ali neblond, meni ni jasno in vprašati ni greh. Kot vidiš, pa tudi nisem edina, ki ji zadeve niso jasne.
9.04.2008 ob 16:56
Ampak res. Vinjete se plačajo za prevoz po avtocestah, za drugje je ne rabš met.
9.04.2008 ob 16:58
Policija, DARS in prometna inšpekcija bodo preverjali le na avtocestah in plačljivih hitrih cestah. najverjetneje na tak način kot avstrijci: postavili bodo zaporo na avtocesti pri kakem postajališču in potem vse preusmerili čez to postajališče ter ob tem preverjali veljavnost nalepk. Sploh pa sej veš kako gre tista o kilavem detu… Kontrola bo zihr porazno slaba. In smo naj***l.
Mimgrede, za lokalne, regionalne in državne ceste pa cestnino plačaš ob registraciji
9.04.2008 ob 16:58
No, evo.
Se pravi…samo zato, da greš enkrat na leto na morje, bo treba plačati 20eur vredno nalepko.
9.04.2008 ob 17:00
canadian, in potem bodo kilometrske kolone na avtocestah?…sploh poleti, ko gre narod na morje.
9.04.2008 ob 17:03
ja cestninskih še ne bodo podirali zaradi tovornjakov, verjetno se bomo skozi njih vozili kot sedaj pri abc
ja za polletno nalepko pa ne boš dala 20 ampak 35 €. no mogoče boš pa zato večkrat šla na izlet na gorenjsko, primorsko in še kam
9.04.2008 ob 17:03
Jasno da bodo kilometrske kolone. Ne vedno nujno zaradi kontrol, najbrž tudi zardai gradnje in obnove cest
Ampak ja, tak naj bi bil načrt. In taki, ki grejo/greste enkrat na leto po avtocesti, naj bi bili glavni vir zaslužka.
Mimgrede, cestinske postaje ostajajo do nadaljnjega, ampak samo za tovorna vozila.
Boštjan pravi,
9.04.2008 ob 17:05
Tina, mogoče boš pa zdaj večkrat kam šla
Sicer pa se 20 evrov za nalepko povrne z dvema izletoma na morje, trenutna cestnina je namreč okrog 5 eur v eno smer.
9.04.2008 ob 17:09
Sej bo itak EU pritisnila na SLO in bomo mogl 10-dnevne vinjete uvest.
9.04.2008 ob 17:10
In v zadnjem primeru smo popolnoma naj***l…
9.04.2008 ob 17:12
jure- ne mislim da ne bo, zato ker v švici imajo prav tako pol letno in pa celloletno vinjeto.
9.04.2008 ob 17:13
Ja, Švica ni v EU, pa iz Bruslja nč ne morjo.
9.04.2008 ob 17:17
ne samo mislim da si glede tega lahko država sama odloči ali bo imela polletne ali desetdnevne, ali dvomesečne, kao je od države odvisno. sicer je pa meni itak vseeno, se mi letna še najbolj splača.
9.04.2008 ob 17:49
helenca, a zdaj celo 35? Za gorenjsko ne bom rabila vinjete hehe
Se pa že vidim, da bom večkrat potegnila proti primorski…
canadian, meni bodo vinjete prav prišle, ker sem se do zdaj uspešno izogibala cestninam in peljala po starih cestah
Jure, a ni 10-dnevno malo prekratka časovna doba? Bi bila potem cena ene 2 eur?
9.04.2008 ob 17:51
Cena seveda ne bo 2 EUR. Bo pa mogla SLO uvest vsaj 10-dnevno vinjeto, razen če bodo uspel prepričat EU, da je to le prehodno do satelitskega cestninjenja.
9.04.2008 ob 17:58
jure, Sloveniji nič ni treba kar tako. Drugo je stvar pritiska, ki ga pač večje države izvajajo pod kriniko EU. Vse je stvar lobiranja. In vsi vemo, da se vinjete uvajajo izključno zaradi volitev ter da idiotizmi prehodnosti ne pridejo v poštev - kaj pa je pri nas še šlo po načrtu?
Samo zato sem proti, ker nas bo na koncu prišlo dražje. Če bi pospešili razvoj satelitskega cestninjenja in bi vložili denar, namenjen tisku vinjet v to, bi bilo super. Ceneje. Seveda bi pa morali povlečt kako manj lepo potezo, se upret kakemu lobiranju. to pa pol leta pred volitvami ne gre.
Ja tina, verjamem. Ampak v končni fazi bomo vsi plačali več, ker bo prihodka od cestnin manj: ampak ker bo manj denarja od cestnin, DARS ne bo mogel več plačevati posojil, zato bodo banke unovčile državno poroštvo. Kje pa država dobi denar, pa vsi vemo
Oprosti za tak dolg komentar.
9.04.2008 ob 18:08
canadian, torej praviš, da čeprav izgleda fino in fajn, je catch drugje…tam kjer vedno
ali po domače… kakorkoli se obrneš, imaš rit zadaj.
9.04.2008 ob 18:12
kakorkoli se obrneš, imaš rit zadaj

težko bi bolje povzela
Nordstar pravi,
9.04.2008 ob 18:43
Žal pa je politika za drek mešat in ne za smotrne rešitve. Vinjeta pa bo po volitvah gotovo dražja - garantiram.
9.04.2008 ob 18:53
Tako zelo dražja pa spet ne bo mogla biti. Saj veš… še vedno nam ostanejo stare ceste brez cestnin
9.04.2008 ob 19:11
Prejšnji teden sem gledal Reporter na RTL ( ??? , ker TV gledam bolj poredko in je lahko bilo kje drugje) , kjer so spraševali ljudi ravno za slovenske vinjete. Velika večina je malo bledo gledala , ko so jim postisnili pod nos cifro 35€ za 2x prevoz po fantastičnih slo avtocestah. Konsenz na koncu je bil, da bodo turisti raje iskali lokalne ceste oz. alternativne rute.
Tako na koncu koncev ne bomo več imeli sezonske gužve na avtocestah, ampak totalno zabasane lokalne ceste.
Infarkt ftw!
9.04.2008 ob 19:25
Aja? Se pravi zdaj bodo gužve povsod…na avtocestah zaradi nadziranja vinjet in na lokalnih cestah zaradi tujcev. Superca
einstein pravi,
9.04.2008 ob 20:18
bistveni problem, da ne napišem idiotizem v uvedbi pol letnih vinjet je ravno to, kar je izpostavljeno v zadnjem komentarju.
nek turist, ki bo samo tranzitni potnik (morda celo zgolj v 1 smer) in bo v optimalnih razmerah SLO zapustil v manj kot 5 urah, bo moral plačati vinjeto, ki mu bo veljala pol leta (in seveda ker mora biti nalepljena posledično ni prenosljiva). Zato bo najverjetneje EU zahtevala vinjete s krajšo dobo uporabnosti, dočim polletne in naslednje leto celoletne ostajajo
Nordstar pravi,
9.04.2008 ob 20:58
Čisto naivno se sprašujem. Ali ne bi država raje pokasirala cestnino tudi za AC pri podaljšanju registracije? Cena bi gotovo bila nižja, ker bi se razdelila med VSE registrirane avte. Torej enotno plačilo za uporabo vseh cest, za tujce pa drage kratkotrajne vinjete, pa smo zmagal. Samo to je preveč enostavno, kaj ne?
9.04.2008 ob 22:16
Kdor se redno vozi po avtocesti, se tegale veseli iz več razlogov. Cenovno se splača, pa še drobiža ne bo treba iskati. Drug problem pa so seveda ljudje, ki se po avtocesti vozijo zelo redko. Ti pa bodo seveda na zgubi. Problem, ki se mi poraja v glavi pa je seveda dejstvo, če boš spregledal, da ti je potekla, ali pa da pač takrat n eboš imel pri roki 50 evrov za podaljšanje. To pa zna biti pizdarija. Ma kaj vem, končno smo se znebili nalepk za registracijo, zdaj pa bmo šipe avtomobilov mazali z vinjetami. In ko jo bo treba vzeti dol, bo vse umazano in nove ziher ne bomo nalepili točno na isto mesto, saj stara ziher ne bo šla cela dol.
No ja, to pa je že druga zgodba
Buba pravi,
10.04.2008 ob 10:06
jaz pa mislim, da se bo to splačalo predvsem tistim ljudem, ki živijo ob regionalnih cestah in to tistih kosih, ki so jih ljudje do sedaj uporabljali, da so par evrov prišparali.
pa še hitreje bo
jaz sem tud vedno pred konjicami ven pobegnila, da sem se en del zastonj pelala. zaj se pa vinjet prav veselim, ker me bo mojih 6-10 voženj v ljublljano na mesec prav smešno malo stalo, ko si bom letno karto kupila. pa še tisti ljudje, ob regionalnih cestah ne bojo rabli mojega co2 prenašat…
še moja babi se jih veseli, ki se je do zaj samo po regionalnih cestah vozla, ker če morš plačat letno, vinjeto, jo boš vsaj koristo…hell, zdaj se mi bo potovanje v lj z avtom bolj splačalo kot vlak
pikapoka pravi,
10.04.2008 ob 11:15
Kar se vinjet tiče, je to ena velika umazana igra. Vinjeta bo dobrodošla samo za tiste, ki so do sedaj redno uporabljali avtoceste, saj bodo dosti poceni skozi prišli. Kaj pa drugi, ki se ne vozimo vsak dan po avtocesti? Sicer pa imam pri teh vinjetah 2 pomisleka:
1) vinjeta bo potrebna ne samo za avtoceste, temveč tudi za obvoznice in hitre ceste. Zakaj tudi hitre ceste in obvoznice??? To pomeni, da bomo morali imeti vsi vinjete ali kaj???
2) na izbiro bodo samo letne in polletne, kar se mi zdi nepošteno do tistih, ki na primer gremo 1 do 2 krat na leto v prestolnico ali na slovensko morje. Zakj ne uvedejo še tedenske ali dnevne vinjete??? Na primer turisti, ki gredo preko Šentilja do Gruškovja, bodo za 10 km avtoceste in 2 km hitre ceste morali odšteti 35 euro??? Halo!!! Pa to je živa sinjarija..
Da o kvaliteti slovenskih avtocest - predorov, kjer se moramo voziti ob dežju 60 na uro, niti ne govorim. Najprej naj porihtajo vse avtoceste, povežejo vse kraje z avtocestami, pol pa naj z vinjetami zaračunavajo!!!
SIcer pa je naša država v popolnoma v k**** vse gre navzdol. Na koncu pa itak naje*** preprost, navaden človek, ki pošteno dela in plačuje davke, pol pa ga država nafu**** še s plačilom dohodine. Mislim, da je skrajni čas za revolucijo!!! Dovolj mi je tega nategovanja s strani države!!!
ps TinaMalina sorry za ta izliv negativne energije!!! Ensotavno mi gre cel sistem na živce
pikapoka pravi,
10.04.2008 ob 11:23
Se popolnoma strinjam z Iztokom… te nezahvalne nalepke, s katerimi si bomo samo šipe mazali. Kaj potem lahko račun čiščenja za steklo pošljem na DURS?
Buba pravi,
10.04.2008 ob 12:22
meni se pa zdi svinjarija, da turisti, ki gredo na hrvaško, pridejo za onesnaževanje našega lufta tako poceni skozi. verjetno še nihče ni poskušal v poletnih mesecih priti iz maribora na ptuj…ko se človeku najbolj lušta vožnja po toboganih, rabi namesto 20 minut skoraj 2 uri…
meni se zdi to pošteno… pa nisem v sorodu z Jelinčičem…
ana pravi,
10.04.2008 ob 12:27
malo reklame: http://mojcas.blog.siol.net/2008/04/09/blogerji-pridete-na-pijaco/#comments
10.04.2008 ob 13:36
pikapoka, ti kar svobodno izlivaj čustva
Nisem pa vedla, da bo potreba vinjeta za hitre ceste in obvoze…
Buba, zdaj bodo pa turisti poleg avtocest onesnaževali še vasi
10.04.2008 ob 13:48
ana, hvala za povabilo
Buba pravi,
10.04.2008 ob 14:51
jaz bi tem tranzitnim turistom še makedamske ceste računala…hrvati so pa tak meli krizni sabor ob naši najavi vinjet…
pikapoka pravi,
10.04.2008 ob 16:11
Buba a so tuji turisti kaj krivi da naša država še ni naredila avtoceste do Gruškovja??? Če bi imeli avtocesto bi ti zlahka prišla po lokalni cesti od Maribora na Ptuj, zadovoljni turisti pa bi se peljali po avtocesti in pošteno plačali teh 35 eurov. Sem prepričana, da bi turisti raje plači teh 35 eurov in prišli v slabi uri od Šentilja do Gruškovlja ter nadaljveali svojo pot na morje, kot pa da se vozijo po več ur in pri tem izgubljajo živce. Da pa bodo morali plačati za vinjeto 35 euro od Šentilja pa do Pesnice za slabih 10 km avtoceste in 2 km hitre ceste pa se mi zdi svinjarija. Sicer pa po drugi strani je pa res, da imjao Avstrijci in Nemci malo bolj evropske plače, te pa naj oni vzdržujejo slovenske avtoceste. Čeprav Nemci in Avstrijci so se mi vedno zdeli zelo stiskaški, zato mislim, da bodo raje ubrali lokalne ceste. Sicer pa upam, da bodo na DARSu pospešili gradnjo avtocest v smeri Gruškovlje in proti Prekmurju, ker so razmere res nemogoče. Od Lenarta do Maribora je potrebno več kot 2 uri vožnje. Se mi zdi da ne živimo v Evropi ampak nekje čist za časom, kar se cest tiče.
Kar se pa tiče onesnaževanja zraka, se popolnoma strinjam. Ni fajn v poletnih mesecih, ko so ceste polne turistov in je res onesnažen zrak. Sama imam to smolo, da živim v centru mesta in da mi pod oknom “teče cesta” in celo leto ne glede na to ali je turistična sezona ali ne, voham smrdljiv zrak. JAz sem takoj za, da se prepove voziti z avtom po centrih mesta
pijanec pravi,
15.04.2008 ob 19:54
Celo Evropo od Turčije do Španije lahko prevoziš po avtocesti, samo odsek od Gruškovja do Maribora ne.
Buba: Še huje pa je, da bodo tujci za 10 km avtoceste, kjer bodo stali na mestu in 2km hitre ceste, kjer bodo spet stali na mestu, plačali 35 evrov. Me zanima, če bi vi to plačevali v tujini? Slovenijo bi normalen tranzit mogel prevozit v manj kot pol ure, pri nas pa porabijo več časa, kot ga porabiš od slovenske do nizozemske meje.